pühapäev, 20. november 2011

Taize, Bugarach ja l6putu sygis

M-L: "Mul on nii hea meel, et te mind l6puks siia t6ite."

M: "Nii et sa oled ka nyyd Taize jynger."

Olen jah. T6esti imeline koht. Valetan, koht tegelikult ei olnudki midagi nii imelist, aga ma arvan, et see rutiin ja inimesed tegid asja nii imeliseks. Kes k2inud, see teab ja kellel k2imata, see mingu vaadaku ise. Kysisime Eesti Vennalt endale Eestikeelse piibli ja pole kaugel see hetk kui ma seda lugema hakkan. Hetkel lihtsalt oleme sellises peres, kus on taoismist erinevaid raamatuid ja laual on shiatsust raamat, nii et lugemist on kyll. Huvitav on muidugi see, et ma tahan lugeda. Aga Herr Hein v6ib r66mustada, sest ma ei olegi kristlusest nii kaugel nagu ma arvasin. Oleneb muidugi, kuidas t6lgendada...


Ma arvan, et see oli laup2eval kui ma esimest korda t6statasin teema, et ma tahaks rohkem spirituaalsetes paikades reisida kui niisama t88d teha ja syya. Ja pyhap2eval m6tlesime M-iga, et mismoodi me neid paiku siis leiame. Aga tuleb v2lja, et kui yhendus on hea, siis v6ib jumal natuke ka vastu tulla. Pyhap2eva 6htul tutvusime R-iga, kes oli Belgiast Taizesse n2dal aega h22letanud. Noormees. Yksi. Ei saagi aru, miks tal nii kehvasti l2ks. Aga tema r22kis meile yhest budistlikust kommuunist Hispaanias ja j2rgmine p2ev r22kis yks animator teisest budistlik-kristlikust kommuunist. Vastused hakkasid tulema ei kusagilt.... Toosama, animator oli yhtlasi ka fysioterapeut ja tegelenud tantsuga. Nii tore oli yle pika aja r22kida kellegagi tantsust, kes sellest ka midagi teab.

Ja siin, Bugarachis, oleme yhe abielupaari juures. Neil on maja t2iesti oma m2e otsas. P2ris eepiline on aknast v2lja vaadata ja n2ha kivimyrakate taustal raisakotkaid lendamas. M6lemad tegelevad siin astroloogiaga, eile vaatas peremees J-e synnikaarti. Eks meil t2na l2he M-iga rebimiseks, m6lemad ootavad, et saaks kuulda t6de oma "elu ylesande" kohta.
Ainuyksi nende raamaturiiuli t6ttu v6iks j22da siia igavikuks, aga lisaks on neil tantsusaal.

Ja see l6putu sygis... Jube kylm on kui peab telkima ja h22letama. Valgus ja ilmad ei soodusta yldse ringi liikumist. Vaimul hakkab kiiresti raske. Aga midagi selles kylmas kannatuses on.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar