pühapäev, 3. oktoober 2010

Baarijutud

Õpetajatega

"Sel ei ole mingit vahet, mis keegi oma eksami tulemused sai!"

"Ei ole. Ega ma ka esimese asjana ei küsi kui palju keegi oma ühiskonna eksami sai. See tuleb siis välja siis kui inimene, kellega ma vestlen ei tee vahet OPEC-il ja EU-l. Või kui ema kõnnib lapsega tänaval ringi ja laps küsib: "Ema, miks taevas sinine on?" ja siis ema vastab selle peale: "Ole kuss!" või "Sest Jumal värvis siniseks". Kui inimene ei tea selliseid asju, millest ma siis temaga räägin?!"


Mnjah, tuli jälle meelde, et ma polnud gümnaasiumis just kõige helgem pea. Mul on kahju, et ma ei küsinud, kas nad teevad vahet moderntantsul ja kaasaegsel tantsul. Muidugi ei ole see võrreldav naftatootjate või euromeeste segiajamisega, aga minagi võiksin küsida, et millest ma inimesega räägin kui ta arvab, et ma tegelen põhiliselt moderntantsuga. Ma siiski ei lahku sellepärast seltskonnast, no, kuna ma ei saaks siis rääkida mitte kellegagi peale oma erialakaaslaste ja õppejõudude, aga ühtlasi ma arvan, et inimestel on peale harituse minuga veel nii mõndagi jagada.

Natuke hiljem

"Ma lähen ju ka kooli. Kehalise õpetuse tunde andma."

"Siis kaheksanda klassi poisid ei tee sul midagi, hakkavad mõnitama ja lollitama."

"Einoh, ma oskan breiki. Panen nad kõik seal peapeal seisma ja muid trikke tegema."

"Ma mäletan seda idealismi."

"Mis sellel idealismil viga on?"

"Reaalsus lihtsalt teeb oma töö."

"Nojaa, aga ma ei taha minna nende laste ette ja vaadata neid nii nagu praegused õpetajad seda teevad. Umbes, et see klass ongi selline. Minu meelest ei ole õige inimest veel kümneaastaselt ära sildistada."

"Isegi mitte kuueteistaastaselt või hiljem. Seda ma räägingi, et reaalsus süvendab seda idealismi."


Ja siis veel isiksuse ehitamisest noormehega, kes tegelikult on päris armas ja aus. Üldiselt on see päris südantsoojendav kui lähen Levikasse üksi ja veedan seal aega hommikutundideni, kohates erinevaid toredaid tuttavaid ja isegi sõpru. Pikalt nii ilmselt ei saa, aga noor ma ju veel olen.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar